BAŞA DÖN

Reklam Alanı

Gıda Güvenliği Toplantısı yapıldı

Sıcakların artması ile gıdalarda yaşanabilecek sıkıntılar ve gıda güvenliği tartışıldı.
Antalya'nın Kumluca ilçesinde her geleneksel olarak düzenlenen gıda güvenliği toplantısı Kumluca Belediyesi Toplantı Salonu'nda yapıldı.

Toplantıda katılımcılara, sıcakların artması ile gıdalarda yaşanabilecek sıkıntılar ve gıda güvenliği konularında bilgiler verildi.

Toplantıda konuşan Kumluca İlçe Tarım Müdürü Erdem Erman, yaz aylarının gelmesiyle birlikte, gıdalarda
insan sağlığını olumsuz yönde etkileyebilecek risklerin arttığını, bu nedenle her yıl bu dönemde gıda satış, toplu tüketim ve gıda üretim yerlerin sahipleri ve gönüllü gıda müfettişleri ile bir araya geldiklerini ve eğitim verdiklerini söyledi.

Yıl boyu yapmış oldukları denetimlerin bu hassas dönemde daha da yoğunlaşacağını hatırlatan Müdür Erman, "İlçede gıda satış, toplu tüketim ve gıda üretim yerleri olmak üzere 700 civarında gıda işletmesi var. Tarım ve gıda İşletmeleri, gıda maddelerinin üretimi tüketimi ve satışı aşamasında gerekli teknik ve hijyenik şartları yerine getirmeli. Çalışanlarının portör muayeneleri yapılmalı. Ürünlerin saklama şartlarına uyarak, izinsiz üretim yapılmamalı ve satışa sunulmamalıdır." diye konuştu.

Müdür Erman, bu güne kadar yaklaşık 5 bin çiftçinin eğitimden geçirildiğini, kısa sürede bütün çiftçilerin eğitimlerinin tamamlanacağını ve belgelendirileceğini sözlerine ekledi.

Toplantıda Antalya İl Tarım Müdürlüğü Kontrol Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından gıda işletmeleri ile ilgili sunum yapıldı.

Hiç yorum yok